Du fick chansen

Människor gör misstag. Alla gör misstag. Människor blir arga för misstag. Alla blir arga.
Jag vet att alla männsikor gör misstag men det betyder inte att jag inte kan vara sur för att du gör misstag. Jag har gått runt med en tanke i mitt huvud i snart flera år känns det som. Kankse inte år men månader. En tanke som dag efter dag skärt sig längre och längre in. Jag har alltid varit en som kan förlåta. En som alltid fattat att saker är misstag och som ofta förstått men detta sitter kvar. Jag började lita på dig och jag började lämna över delar av mitt liv till dig. Du var den jag ofta gick till om jag behövde. Du var min stol när jag behövde vila. Vila från allt. Allt som någonsin fått mig trött. Det tog fem sekunder sen var den stolen trasig. Trasig för livet. En människa kan göra hemska saker men när en människa börjar leka med mitt hjärta är det något som blir fel. Den lek du lekte med mitt hjärta satte sina spår. Den lek du lekte var inte okej. Du gjorde inte de hemskaste på skalan. Du gjorde inte det som var snäppet värre men du lekte fortfarande med mitt hjärta. Du lekte forfarande med det ända som faktikst var mitt. Jag gav dig chansen att göra vad du ville. Du kunde antingen välja att stanna kvar eller så kunde du krossa det och aldrig mer ha en plats. 
Människor gör misstag. Alla gör misstag. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback