Det börjar med en spegel och slutar med ben.

Du kollar dig själv i spegeln och tycker nej men jag är inte fin, jag ser inte ut som alla andra. Istället för att hitta bra saker på dig själv börjar du leta efter fel, vad du inte har och vad "alla" andra har. Det är inte bara du som har känt såhär. Finns extremt många andra , skulle nog säga att nästan alla tjejer har känt såhär och även killar. Att man inte är bra nog, man ser inte bra nog ut, killar gillar smala tjejer, tjejer gillar killar med muskler. Lägg av! Det är inte så fast än man kanske lätt tänker så. Tror du att killar föredrar en med bara massa ben? Tror du seriöst det? Och du kanske gör det för att du tror att du blir vackrare men du är redan vacker! Du är extremt vacker , på ditt sätt! Alla har vi olika meningar, alla tycker olika och därför finns det ingen som är vackrare än någon annan. "Han killen " kankse inte tycker du är snygg, men "han andra" killen kanske tycker det. Försök vara stolt över vad du har istället för att hitta fel för om du gör det kommer du aldrig sluta. Du kommer hitta fel efter fel och tillslut kommer ingenting av dig finnas kvar. Nu menar jag inte att du har fel men man ser oftast fel på sig själv som inget annan tycker är fel. Tänk på det!







jag bara undrar... varför skriver du "mycket" (två inlägg på två dagar) om anorexia och dåligt självförtroende?

2012-01-11 » 18:02:18

Just för att jag tänkt mycket på det nu det sista , asså andra i min omgivning har kanske pratat om det och jag har sätt mycket reklam om bantning osv! Många anledningar , men om du inte vill läsa behöver du inte det :)

2012-01-11 » 18:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback