Sex om man är kristen?


En fråga jag tänkte svara på

Du är ju kristen. Följer du allt i bibeln och ska inte du ha sex och sånt förän du gifter dig?  Måste man följa allt i bibeln? 


Såhär är det, jag ska vara riktigt ärlig. Jag tror inte att bibeln är något man MÅSTE följa till punkt och pricka för att kalla sig kristen men jag tror att om man är kristen VILL man följa bibeln. Har man träffat gud vill man följa bibeln mer men det är en helt annan sak. Bibeln blir därför ingen "lagbok" eftersom man har valt själv att följa den. Och det med att ha sex innan man gifter sig. Innan jag blev kristen tyckte jag det lät helt stört!! Jag förstår verkligen att folk kan tycka det, men nej jag vill inte ha det innan jag gifter mig. Jag tror att man bara ska försöka så gott man kan sen behöver man inte göra mer. Försök att vara så bra som möjligt!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback