Den du litar på litar även på någon annan

Alla människor är värda en chans. 
Eller? 


Detta är något jag tänkt på mycket. Jag tycker inte om att dömma folk. Jag tycker inte om att inte ge folk en chans för att dom har dåligt ryckte eller för att dom ser ut på ett visst sätt. Jag tror att man ska ge alla människor en chans för alla människor kan ändras. Man kan ha betett sig som en idiot men även en idiot kan bli en bra människa och när det väl blir det är det dumt om alla dömmer. Dock så ska man inte lita på allt man hör. Den människan kan säga att den ändas men det kanske den inte alls har. Det är mitt problem. Jag väljer att stänga ute alla ryckten, stänga ut allt och bara tro på det den säger och då sitter man där sen och är idioten själv. För att man litat på dom. 

Därför har jag valt att inte lita på människor för alla kan göra misstag och de misstagen kan förstöra en annans liv. Jag kommer såklart någon gång lita på någon men jag kommer nog vara ganska försiktig med det för jag vill inte att det ska sluta dåligt. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback