Vad är din syn på homosexualitet och abort?

Detta var en fråga jag fick. Här kommer svaret och ni MÅSTE förstå att alla har olika åsikter så snälla få inte ryck eller något ;) 


Vi börjar med Abort. Jag tycker helt enkelt att Abort är något man ska få göra. Det jag dock inte tycker är bra är när folk tar förgivet att man kan göra abort och då bara skiter i att tänka sig för. Jag tycker såklart att det kanske ska minska med aborter i sverige. Asså jag har ingenting emot människor som gör det liksom men jag tycker att det är dumt att inte tänka på konsikvenser bara för att man vet att det finns om ni fattar? Abort är inte det lättaste att gå igenom. Eller det är vad jag har hört. Abort är inte jätte kul, det är faktikst jobbigare än man tror. Jag tycker att för många människor bara skiter i att skydda sig och sen tänker dom. Men det finns ju abort. Så jag har ingenting emot det men tycker dock att sverige borde minska med det. Förstår om det är en 14 åring som blir gravid liksom? Lite tidig ålder? Tycker jag. Eller om det är en familj som inte har pengar men tycker att då ska man tänka på det innan fast än det inte är så lätt. 

Sen tar vi det andra. Jag har ingenting emot det heller. Dock skulle jag aldrig kunna liksom gilla någon av samma kön själv. Jag tycker att det känns konstigt men liksom vad ska man göra åt det? Jag tycker att alla får välja själva och så länge jag slipper bli det så är det lugnt ;) Nej men det är la upp till en själv. Jag tycker kanske inte att det är det rätta för mig men någon annan kanske tycker att det är det rätta för den så :) Jag kan ju tänka mig själv om någon skulle säga till mig att jag inte får vara kär i den jag är kär i bara för att den är av ett annat kön. Det skulle inte vara kul för är man kär så är man? Men liksom det är la inget fel på det. Lev livet och må bra! Alla kan inte bli nöjda med mina svar men detta är mina åsikter och hoppas inte ni hatar mig nu ;)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback