You can call me fat i don´t mind.

Först vill jag bara säga tack till dig som skrev kommentaren för att du gav mig insperation till ett inlägg sen vill jag bara säga en sak till. FUCK OFF :)


Jag fick en fin liten kommentar där det stod att jag var tjock ful och inte hade bröst. Det som är lite synd är att jag tyvärr inte kan ta åt mig för jag bryr mig inte ett skit om någon tycker det men jag fick lite tankar på ett nytt inlägg så här kommer det. 


Jag vet inte vad människor klassar som "smal" längre helt seriöst. Jag har nog aldrig hört från någon att jag är tjock om dom inte har skämtat men nu har jag fått höra det. Men jag har en liten fråga till dig. Har man inte ofta stora bröst om man är tjock eftersom bröst är fett? Nu säger jag inte att alla med bröst är feta men menar att om jag skulle vara as fet så skulle jag antagligen även ha bröst men du sa att jag inte hade några bröst. 

Jag är så fett lack på hur vi ska se ut nu för tiden. Människor ska se ut som om dom inte får mat och vi får hur mycket mat som helst. Vi har möjligheten att få mat och ändå vill typ halva sverige svälta sig. Sen ser man inlägg på facebook där det står "Nu ska jag träna upp sommarmagen 2012" "Bara käka nyttigt så jag får en sommarmage" Sen kommer man till min status: 
KÄKA ONYTTIGT SÅ JAG BLIR FET 2012!!
Nej men helt seriöst? Jag förstår om man vill må bra och därför tränar och äter nyttigt men du kanske inte behöver överdriva och bara tänka på vad andra ska tänka om dig. Hade jag fått denna kommentaren för två år sedan hade jag antagligen mått jätte dåligt och slutat äta. Det är något man kanske ska tänka på att kommentarer kan få människor att sluta med saker dom gillar och skada människor. Det finns så många som är osäkra på sig själv och din lilla kommentar kan antingen göra den jätte glad eller så är den redo att ändra på sig själv för något du har gjort. 
Men hur ska vi se ut då? När är man tjock? 

Jag tycker bara att man ska må bra. Man ska kunna röra sig och känna att man mår bra och man ska leva livet helt enkelt. Jag kanske inte är den smalaste i hela världen. Jag kanske inte visar min revben. Jag kanske har lite kurvor men VEM BRYR SIG? INGEN. För jag mår bra i mig själv och det är allt som behövs. Jag skiter la i om jag lägger på mig ett par extra kg. Då får jag göra det men säg inte till mig att jag är tjock för då kanske du ska skaffa dig gladögon. 

Jag tänker se ut som jag gör det tänker jag göra och bara för att du tycker jag är tjock så gör inte det någon större skillnad faktikst. Mitt liv är mitt liv. Min kropp är min kropp och din snopp är din snopp!

Men om du är en av dom som kan se dig i spegeln och må dåligt över dina kroppsformer och känner att du är tjock så kan du fundera på detta.
Vill du vara den som inte har kurvor och inte mår bra? 
Det gör minst lika ont att inte ha något fett på kroppen som att ha fett på kroppen.
Vem säger att du ska se ut på något annat sätt? Ingen är perfekt för det finns ingen perfekt kropp. Vi är alla olika skapta och ingen kropp är mer fin än någon annan. 

Jag vet att om man är det man kallar "mullig" så vill man bli smalare för att se ut som "alla andra" man vill vara det folk kallar "snygg" och man vill nå upp till kraven. Men jag tycker att man ska skita i det för tänk på en sak. Vill ni ha en kille/tjej som bara tycker om er för kroppen? Jag skulle iallafall inte vilja ha det. Bara bli omtyckt för att din kropp ser bra ut och sen skiter dom i resten. Det ska la inte spela någon roll om du är smal eller fet. Det är annat som räknas men jag vet att man inte tänker så. 

En liten sista sak till personen som skrev till mig: 
Tack för att du gav mig något att skriva om och jag hoppas du skriver fler sånna kommentarer på min blogg så du slipper skriva det på andras. Jag tar inte åt mig men ge dig tusan i att skriva på andras bloggar för dom kan ta åt sig. KRAM















Bra skrivet.

2012-06-30 » 15:53:40
» maja

Åh, Bella, bra inlägg!
Att säga att en annan människa är tjock är ju bara... Asså jag vet inte, men det är inte som det ska vara!
Men väldigt bra inlägg! Och jag är glad över att du struntar i det sjuka ideal vi lever i.. Det ideal som till och med dödar .___.

Svar: Ja jag håller med!! <3 saknar dig majsan!! <3
Izabella Amelie

2012-06-30 » 19:28:14

Starkt Bella... Du är sjukt fin, och det vet du.
Synd att de finns idioter som försöker trycka ner andra. De lär ju inte må bra av de direkt. Antagligen är de inte nöjda med sig själv och haha, dumt nog försöker trycka ner andra för att de tror att de kommer må bättre av det själva.
Jag tycker iaf att du har sjukt fin kropp och du ska absolut inte ändra på något! ;)

Puss å Kram

ps. Haha ja typ avguudaaar dig för att du är så grym på att dansa (bara så du ve) <3


Svar: Gud vad du är snäll!! Detta överväger alla elaka kommentarer!!
Izabella Amelie

2012-07-01 » 15:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback