ETT STEG FÖRE

Jag har snackat om detta innan tror jag men jag kommer ta upp det igen. Jag vill också säga att detta är MINA åsikter och håller ni inte med så gör ni inte men jag säger vad jag tänker.
Nu för tiden tänker inte alls människor på konsekvenser känns det som. Människor bara gör och gör och inser sen inte konsekvenserna. Jag har tänkt mycket på hur vi beter oss just nu. Känns som om vi liksom sårar människor vi sätter andras liv i fara och vi gör saker vi sedan kommer ångra. Jag menar i vår värld vi lever i just nu så sviker vi ofta. Vänner som varit vänner ett bra tag gör saker och framför allt så gör vi saker för att andra relationer är viktigare. Alla kanske inte vart med om det men många har. Vänner sviker en för en kille eller tjej. En kompis kanske tar din kille eller din tjej. Jag har nästan blivit lite besviken när jag börjat tänka på detta. Vi beter oss helt seriöst som AS. Människor gör misstag men hur många misstag får man göra och fast än människor kanske gör misstag tror jag det är en stor undanflykt. Hade man tänk sig för innan man gjorde det skulle de inte hänt och många gör det flera gånger om. Tänk på att du kan såra andra. Sen en annan sak jag också tänk på är angående sex. Jag menar hur många gör inte misstaget av att inte tänka i just den sekunden. Det är så sjukt många som gör misstaget av att bli sårade på grund utav att man lämnar ut sin kropp till flera eller bara till en. Man kanske inte skyddar sig och man skiter i konsekvenserna men tänk då på att en dag sitter du kanske där med ett barn i armen. Jag gör också saker och tänker mig inte för och det är därför jag skriver om detta för jag vet att jag antagligen inte är den ända. Vi gör saker utan att tänka och det är en sak jag tror man ska bli bättre på. Tänk ett steg före och låt ingen förstöra ditt hjärta för det gör ont. Det kan jag lova.






» jacob

vad har du gjort med handen ?

2012-05-16 » 01:44:42

Är det din piercing?

2012-05-17 » 20:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback