DRÖMMAR

Har ni någonsin drömt något som varit så verkligt att man nästan tror att det hände på riktigt när man vaknade? 
Detta hände mig inatt. Ibland funderar jag på vad det är som gör att man drömmer om vissa saker. Jag vet att det har med vad man gjorde och tänkte på dagen att göra men ibland undrar jag hur allting dras ihop och blir en historia liksom. När man är i drömmen känns allt så verkligt vad som än händer. Elefanter kan flyga men vi tycker inte ens att det är konstigt i drömmen. Ibland undrar jag.. 

Inatt var min dröm rätt hemsk. Jag är bra på att drömma hemska drömmar. Många säger att det är för att jag tänker negativt i vardagen men det tror inte jag. Jag tänker oftast på det positiva fast än man inte tror det men precis innan jag ska sova så tänker jag det negativa. Då tänker jag på vad som gått fel. Vad jag gjort fel. Hur jag skulle gjort. Vem som sårar mest. Jag tror att jag drömmer det Negativa för att de negativa finns långt inom mig. Jag försöker putta bort det men lyckas inte riktigt. Sen uppstår mina drömmar av det jag försöker ta bort. 

Människor jag litar på vågar jag berätta om det negativa för. Männsikor jag inte känner låtsas jag vara hundra procent glad för. Det är jag. Ren fakta. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback