MIN DRÖM ÄR KÖRD

Om hjärtat är påväg att trilla ut förväntar man sig att det bara är att trycka in det igen. Så lätt är det inte. Ens bakrund kan förstöra, krossa, döda ens drömmar. Jag hade en gång en dröm. En dröm om att få något jag idag insett att jag aldrig kommer kunna få. Inte det att jag inte kan få det egentligen, det handlar mer om att jag har en spärr som gör att jag sätter stopp för mig själv. Vilket gör att jag inte kan få det. Det borde inte vara möjligt för andra att sätta spår i ens liv på det sättet. Det ska inte vara möjligt att en människa ska kunna förstöra ens drömmar som du. 

Jag trodde aldrig att jag skulle påverkas så mycket som jag gjorde. Jag trodde verkligen inte det. För jag är stark men bara för att jag är stark betyder det inte att jag aldrig har ett slut på starkheten. Vi alla har en viss gräns där de inte går mer. Där vi bryter ihop. Där vi skiter i våra drömmar för att vi vet att de aldrig går. Min dröm är kanske inte att bli känd eller få pengar men min dröm handlar om att kunna lita. Just det problemet har jag. Hur ska man kunna lita på någon när människor inte är till för att lita på. Dom sviker än och gör misstag som sätter spår. 

Drömmen kanske inte handlar om just att lita på någon men det är spärren. Det gör att inte drömmen går. Nu har jag så länge funderat på en lösning men de finns ingen. Ingen alls. Drömmar är till för att uppfyllas men vissa drömmar går inte att uppfylla. Det är kört. 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback