Text från hjärtat. Du är perfekt

SNÄLLA GE DENNA TEXT EN CHANS OCH LÄS.
Klart jag har ändrats. Jag har ändrats, utvecklats och blivit en person som jag är nöjd med.  En mening nästan alla kan känna sig igen i är. 
- Du har ändrats. 
Vi alla ändras. Det handlar om att hitta sig själv. Det handlar om att ta reda på vem man är och genom att göra dumma saker, misstag, saker man inte är van vid så kan man ta reda på vem man är. Jag säger inte att alla ska gå ut och vara bad as människor nu utan jag säger att vi alla gör saker som vi kanske sen ångrar. Det är klart att människorna runt omkring dig då tycker att du beter dig annorlunda. Men det gör även dom. Vi alla försöker ta reda på vilka vi är. Vissa tidigare än andra. Jag har ändrats extremt mycket. Jag har varit sjukt osäker. Detta är något jag kan snacka om nu eftersom jag faktikst hittat mig själv. Vi är inte alltid perfekt men jag tycker att du är perfekt när du är dig själv. 

Ingen är perfekt säger alla. Jag skulle säga såhär. 
- Du är perfekt sålänge du är dig själv. 
När man är sig själv är man perfekt. Men det är inte så enkelt. Det är inte alltid lätt att vara sig själv? Jag tycker inte det iallafall. Vet inte om du kanske har någon superkraft och är grym på att alltid vara dig själv men den superkraften har inte jag iallafall. I alla situationer är det inte lätt att vara sig själv men försök att vara det. 
Vi alla är olika försök inte göra en kopia av någon annan för du kommer inte lyckas. 

Mina texter på bloggen kommer direkt från mitt hjärta och jag förstår om ni inte alltid håller med mig. Det kan man inte göra. Som sagt. Vi är alla olika men en sak ska ni veta att det ni tycker behöver inte vara fel. Bara för att jag tycker detta är din åsikt lika stor som min. Jag tror bara/ hoppas att mina texter kan hjälpa vissa på vägen. Jag hade önskat att det fanns någon som berättade om sig själv när jag var mindre. För jag trodde att alla andra hade det bra. Den utsidan folk visade mig var för bra. Det jag läste var för bra och det gjorde att jag såg ner på mina egna svagheter för att jag trodde att ingen annan hade dom. Trodde jag var ensam om detta. Men jag har svagheter. Det har jag. Det har du med. Men vi alla har det! 






 





Om man hittat sig själv, men inte är nöjd? Om man aldrig varit så säker på sig själv som man är nu, men fortfarande inte tycker att man är god nog? Om man jagar känslan av förändring, att man säger att imorgon, då ska jag vara annorlunda. Jag ska göra det här, och inte det här. Tror du på att den förändring man letar efter finns där ute?

2012-09-20 » 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback